Vores handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER HOS AL-MUSLIM

Generelle oplysninger

al-Muslim
Taastrup hovedgade 2A, 2TV
2630 Taastrup
CVR nr.: 42585556
Telefon: 91640854
E-mail: info@al-muslim.dk

 

BETALING

al-Muslim modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.

Ifølge markedsføringslovens § 3, stk. 1. vil forbrugers penge i første omgang blive reseveret, når varen er sendt eller udleveret til kunden vil pengene blive trukket fra forbrugerns konto.

Når du godkender et køb og anvender betalingskort eller Mobile Pay som betalingsmiddel, reserverer vi beløbet på dit valgte betalingskort. Dette gælder dog ikke Dankort.

Vi trækker først pengene, når varerne afsendes til din valgte leveringsadresse.

Vi foretager reservationen for at sikre os, at kortet ikke er spærret, og der er dækning på kortet.

Når beløbet trækkes på kortet, ophæves reservationen automatisk.

Den maksimale varighed af en reservation afhænger af korttypen, som du kan få oplyst af kortudsteder, f.eks. din bank.

Skulle det sket at du oplever, at en reservation ikke er blevet ophævet, bedes du kontakte din kortudsteder, da det kun er din kortudsteder, der kan ophæve reservationen.

ANYDAY

I samarbejde med Anyday tilbyder vi dig, at du kan købe dine varer i dag og dele din betaling op over flere måneder. Delbetaling med Anyday koster dig ikke noget, og der er ingen pludselige renter eller gebyrer. På alle vores produkter vil du se Anydays price-widget, ved at klikke kan du få information omkring Anyday og se, hvordan betalingsplanen for dit køb vil se ud. Hurtige fakta om Anyday

● Altid rente- og gebyrfri delbetaling
● Køb for op til 30.000 kr.
● Del din betaling op over flere måneder
● Hurtigt kredittjek og oprettelsesproces
● Ingen ubehagelige overraskelser

HVORDAN FUNGERER ANYDAY?

Anyday fungerer således, at du vælger dine ønskede produkter. Herefter vælger du at betale med Anyday. Er du ikke allerede oprettet hos Anyday, skal du igennem en hurtig oprettelsesproces, hvor du opretter dig med dit NemID. Du betaler første rate af købet med det samme. Det resterende beløb vil dernæst blive fordelt ud over de efterfølgende måneder, hvor Anyday automatisk trækker beløbet på den sidste bankdag i måneden.

Du kan altid se, hvornår du skal betale, og hvad du skal betale. Du kan købe for helt op til 30.000 kr. med Anyday. Vi betaler som forretning et transaktionsgebyr til Anyday for at sikre, du altid kan dele din betaling rente- og gebyrfrit. Halal betalingsløsning.

BETINGELSER FOR AT BRUGE ANYDAY
● Du skal være 18 år
● Du skal have et gyldigt betalingskort
● Du skal have registreret adresse i Danmark
● Du må ikke have hemmelig adresse
● Du skal have et beløb svarende til første rate af dit ønskede køb tilgængelig på din konto
● Du må ikke være registreret som dårlig betaler
● Du skal kunne kreditgodkendes

LEVERING

al-Muslim tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 15 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 49 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen eller pakkeboks, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer til hele EU, men fragt prisen bliver derefter også udregnet efter hvilket land der skal sendes til (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer kan sendes med PostNord, DAO, Bring eller GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 3-7 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. al-Muslim vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
al-Muslim
Taastrup hovedgade 2A, 2TV
2630 Taastrup
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
– Vores tøj kan prøves, men ikke bruges, der frafalder returretten. Det gælder alt vores tøj. Får vi en vare retur, og kan se at tøjet er blevet brugt, vasket, eller ser beskidt ud, vil retturretten blive brudt.
– Ved forkert vare modtaget, har du retten til at bytte til den bestilte vare. Varen skal modtages i samme tilstand som da køberen modtog den.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@al-muslim.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du sende varen til:
al-Muslim
Taastrup hovedgade 2A, 2TV
2630 Taastrup

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Copyrights

Alle billeder og designs (Hoodies, caps og t-shirts) på denne hjemmeside er beskyttet af ophavsretten. De tilhører al-Muslim og kan ikke bruges uden særskilt tilladelse.

Enhver anden brug af billederne eller design, herunder kopiering, reproduktion, modifikation, distribution eller offentlig visning, kræver al-Muslim’s tilladelse og kan krænke ophavsretten.

Hvis du ønsker at bruge et af vores billeder eller design til kommercielle eller andre formål, bedes du kontakte mig for at få tilladelse og en licensaftale.

Tak fordi du respekterer vores rettigheder som ophavsmand.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@al-muslim.dk