Heartbeat

kr. 445,00

bg_image

Heartbeat

– Leveringstid fra 2–5 dage.
– 14 dages returret

BESKRIVELSE
Hættetrøje designet i Danmark
Varen har OEKO TEK Certificering
Kængurulomme
3 farver: Sort, Lys Grå og Mucka

MATERIALE OG PLEJE
– 65% bomuld
– 35% polyester
– 350 g/m2
Dette produkt er fremstillet af certificeret økologisk bomuld. Økologisk bomuld dyrkes uden kemiske pesticider, genmodificerede frø og kunstgødning.

returvare

14 dages returret

hurtiglevering

Hurtig levering

sikkerbetaling

Sikker betalling

Beskrivelse

Heartbeat – Islam i dit hjerteslag

“Deri er der bestemt en påmindelse for dem der har et (vågent) hjerte og som lytter efter og er til stede.” Koranen 50:37

Verset ovenfor siger, at hvis en person “har et hjerte”, lytter nøje og bliver et vidne, kun da kan han/hun fatte Koranens budskab. Dette indikerer, at ikke alle ‘har’ et hjerte, hvilket betyder, at personens ‘åndelige hjerte’ er ikke-eksisterende eller dødt. Fordi vi med sikkerhed ved, at ethvert levende menneske besidder et fysisk, bankende hjerte, kan dette vers således kun hentyde til det ‘åndelige’ hjerte.

Heartbeat
Heartbeat – Et hjerte i træ

Det er rigtigt, at mange mennesker deltager i taler og sammenkomster, hvor Koranen bliver undervist, diskuteret og forklaret. Det er dog ikke alle, der ændrer sig som følge af at deltage i viden indsamlinger.

Kun de tilhørere kan tage gavnlige påmindelser og korrigerende åndelig vejledning fra sådanne taler, som lytter opmærksomt; med et blomstrende, åbent hjerte, deres ører skarpt indstillet på Allahs ord, og hele deres væsen – krop og sjæl – fokuseret på versene i Koranen, som om de kom til live foran dem – blot som et vidne om en medrivende begivenhed ser på den, betaget af den og fuldstændig engageret.

Mørkede hjerter

Som vi lige har diskuteret, bliver hjerterne hos mennesker, der ikke husker Allah eller opgørelsen af det hinsidige, betragtet som åndeligt ‘døde’ i Allahs øjne.

Som ovenstående vers understreger, kan et hjerte, der oprindeligt var dødt, ‘blive levende’ med Koranens lys, efter Allahs vilje, og gå rundt blandt mennesker med dette ‘lys’ – hvilket betyder, at en, der virkelig er vejledt af Koranen, bliver også en kilde til vejledning for andre. Men de elendige, hvis hjerter forbliver dykket i ‘mørke’ af vildfarelse og vantro, er længst væk fra vejledningens lys. Dette åndelige ‘mørke’ forårsager disse mennesker meget angst, depression, frygt, tvivl og angst. Dette skyldes, at ethvert hjertes ro er direkte relateret til, i hvor høj grad det husker Allah.

Hærdede Hjerter

Ligesom erindring om Allah bringer ro og fred til et hjerte, når et hjerte er blottet for erindring om Allah – at tro på ham, tænke på ham ofte og med kærlighed, fyldt med taknemmelighed over for ham for de utallige velsignelser, han har givet, og frygter hans vrede, vrede og straf – det bliver gradvist forhærdet. De brystkasser der rummer sådanne hjerter, bliver indsnævrede og trange. Resultatet af en sådan åndeligt spildt tilstand er nød, angst, frygt, tvivl og utaknemmelighed. Du kan ændre det med et Heartbeat.

Sorte Hjerter

Tilstanden af troen på ens hjerte er påvirket af de handlinger, man gør, især de handlinger, der er sædvanlige.

Ibn Mas’ud sagde: “…slaven fortsætter med at lyve, og en sort plet vokser i hans hjerte, indtil hele hans hjerte bliver sort. Så er han skrevet, i Allahs øjne, blandt løgnerne.”

At synde i overflod, især ved at hengive sig til større synder uden omvendelse, får en “sort plet” til at dukke op på hjertet. Hvis disse synder er hyppige og forsætlige og ikke efterfølges af oprigtig og øjeblikkelig omvendelse, vokser denne sorte plet, indtil den gradvist dækker hele hjertet. Disse sorte pletter på hjertet kan ikke udslettes, medmindre personen vender tilbage til Allah i oprigtig omvendelse.

Jo mørkere, hårdere og sortnede hjertet er, desto sværere er det for den, hvis bryst det bor i, at underkaste sig Allahs befalinger og åbne sit bryst for Koranens lys.

Forseglede hjerter

Når vi køber væsker, puréer eller andre pastaer til vores køkkenkammer, støder vi på ’plomber’ under hætterne på flaskerne, glassene og dåserne. Disse forseglinger bærer etiketter, der beskriver indholdet af beholderen, og giver også detaljer såsom ernæringsoplysninger og udløbsdatoer. Et ‘segl’ er dybest set et ‘stempel’, der bruges til at autentificere værdien eller værdien af et objekt.

“Således forsegler Allah hjertet på dem som ikke har viden” – Koranen 30:59

I to andre vers bruger Allah det samme ord “taba’a” (betyder at stemple) for at nævne, hvordan han ‘forsegler’ hjerterne hos de vantro (7:101) og dem, der overtræder (10:74).
Et forseglet hjerte er et, der er blevet ’mærket’ af Allah; som er blevet ‘tagget’ som tilhørende en ikke-troende eller overtræder. Dette stempel tjener som en alvorlig advarsel til dem, der fortsætter med at være ulydige mod Allah

Låste hjerter

“Vil de ikke tænke over Koranen? Eller er der lås på deres hjerte?” Koranen 47:24

Dette vers i Koranen præsenterer et tankevækkende og dybt spørgsmål stillet af Allah. Det udleder, at hjerterne hos dem, der ikke tænker over og forstår betydningen af Koranen, faktisk er ‘låst’. En person, hvis hjerte er låst, vil føle sig utilbøjelig til at læse, recitere, forstå, søge viden om eller reflektere over Koranen. Få dit heartbeat til at banke Islam.

Blinde hjerter

I et andet vers i Koranen nævner Allah, hvordan hjerter bliver “blinde”. Endnu en gang nævner han dette efter først at have stillet os et spørgsmål at reflektere over:

“Har de ikke draget omkring i landet (og set deres ruiner), så de kan få  hjertet til at forstå med og øre til at høre med? Det er dog ikke øjnene der er blinde, men deres hjerter i deres bryst der er blindt” Koranen 22:46

I lyset af det spørgsmål, som Allah har stillet i dette vers, kan vi konkludere, at det åndelige hjerte har et ‘øje’, der ‘ser’, et ‘øje’, der tillader en troende at bruge sit intellekt til at genkende og lære af de åbenlyse og klare tegn på Allah, der er der i hverdagens begivenheder, hændelser og situationer, der opstår over hele verden. Og ifølge dette vers er det dette “seende” hjerte, der tillader nogen at lytte til formaning med deres ører og drage fordel af det.

Når en troende rejser gennem landet, hjælper hans hjerte ham således med at ‘se’ tingene i det rette perspektiv for at opnå visdom, og det lader også hans ører lytte til historier og påmindelser i Koranen (via recitation og religiøse foredrag) i for at få gavn af dem til at forbedre sine egne handlinger.

Lyde hjerter

Et hjerte kan være sundt og komplet, eller det kan være åndeligt forurenet, som Allah siger i følgende vers i Koranen:

“Men kun at komme til Allah med et pletfrit hjerte” Koranen 26:89

Som vi kan se, giver versene i Koranen, der beskriver hjerternes tilstande, både for troende såvel som ikke-troende, os en dyb indsigt i kompleksiteten og den åndelige dybde i den menneskelige sjæl. Koranen formaner vigtigheden af konstant at holde øje med vores hjerter for at sikre, at de forbliver rene, fri for laster, åbne og modtagelige for formaning, rolige på grund af Allahs erindring og fri for sygdomme og Satans fængslende hvisken.

Måske kan vi så håbe på at dø i en tilstand, hvor vores hjerter også vil være ‘sunde’ – frie og uberørte af enhver last, ondskab, sygdom eller moralsk korruption.

Abu Hurairah rapporterede, at profeten Muhammad (fred være med ham) sagde:
“Sandelig, Allah ser ikke på dine ansigter og din rigdom, men Han ser på dit hjerte og dine gerninger.” (Muslim)

 Vores hoodie Heartbeat her viser at vi holder Islam i vores hjerter og gør alt for at holde det rent.
Køb Heartbeat i dag og spred budskabet med stil.

 

 

Vægt 0,350 kg
Farve

Lys Grå, Mocha, Sort

Størrelse

Large, Medium, Small, x-Large, xx-Large, xxx-Large

Anmeldelser

Der er endnu ikke nogle anmeldelser.

Kun kunder, der er logget ind og har købt denne vare, kan skrive en anmeldelse.